Informatie over onze prijzen en voorwaarden
Popschool Nederland is een organisatie die cursisten plaatst bij docenten die lesgeven in een eigen studio of les-ruimte. De docenten van de Popschool zijn gevestigd in héél Nederland dus ook bij jou in de buurt!

Voor het vak waarvoor jij je opgeeft, krijg je van jouw docent een proefles. De proefles is gratis en vrijblijvend. Dit betekent dat je niet verplicht bent om na de proefles meer lessen te nemen.

Wanneer je wilt, kun je na de proefles definitief beslissen om meer lessen te gaan volgen. In dat geval betaal je inschrijfgeld en lesgeld.

Inschrijfgeld

Lesgeld
De prijs per les kun je vinden op de profielpagina van de docent van het vak waar jij interesse in hebt. Zo kun je het tarief opzoeken:

• Ga naar [postcode-formulier]
  • Vul jouw postcode in en klik op de knop [zoek docent]
  • Bij de docent van jouw voorkeur klik je op [Meer informatie]
  • Bij Tarief Lesgeld staat de prijs per les.

Een lesovereenkomst die bij jou past
De hoogte van het lesgeld is afhankelijk van de afspraken die je maakt met jouw docent. In overleg met jouw docent kun je bijvoorbeeld beslissen om elke week een half uur individueel les te nemen. Je kunt echter ook langer of korter les nemen of in een groepje of niet elke week maar eens per twee weken.

Tijdens de proefles bespreek je met jouw docent deze mogelijkheden en ook het tarief per les en de wijze van betalen. Zo kom je tot een lesovereenkomst die optimaal aansluit bij jouw eigen wensen en mogelijkheden.

Hoe lang bestaat Popschool Nederland al?
In 2009 heb ik deze site Popschool.nl gemaakt. Mijn naam is René Schols. Ik ben een Nederlandse gitarist en muziekdocent uit de Limburgse plaats Brunssum. Via deze site help ik leerlingen overal in Nederland bij het vinden van een goede, bevoegde muziekdocent.

Waarom hulp bij het vinden van een muziekdocent?
Het is niet altijd zo gemakkelijk als het lijkt om een goede, bevoegde muziekdocent te vinden. Vaak vind je snel een muziekleraar op internet maar als je contact opneemt, blijkt vaak dat die geen ruimte meer in zijn rooster heeft om nog nieuwe leerlingen te plaatsen.

Ik heb daarover regelmatig contact met mijn docenten. Als iemand het even te druk heeft, vind je die voorlopig niet op de site. Als een docent weer ruimte in zijn of haar rooster heeft, maak ik aanmelden bij hem of haar weer mogelijk. Zo kan ik teleurstellingen voorkomen.

Betekent privé-les dat ik bij iemand thuis ga voor les?
In de regel gaat de leerling naar de docent toe voor les. Sommige docenten geven in een publieke locatie les zoals bijvoorbeeld een buurthuis. Heel weinig docenten komen bij de leerling aan huis. Meestal is jouw muziekles bij de docent thuis in een muziekkamer of studio.

Misschien vertrouw je niet iedereen die zich op internet aanbiedt als privé-docent? Je gaat met je gitaar naar iemands woning om daar een studio of muziekkamer aan te treffen waar je les krijgt. Sommige mensen vinden dat best een beetje eng.

Ik regel al meer dan tien jaar proeflessen voor leerlingen bij muziekdocenten. Ik weet wie ik kan vertrouwen. Wat voor jou eenmalig is, is voor mij elke dag belangrijk. Bovendien staan er op Popschool.nl uitsluitend muziekdocenten die een lesbevoegdheid hebben behaald via een van rijkswege erkende muziekvakopleiding. Dan ga je toch met een wat meer gerust gevoel naar jouw eerste gitaar- of zangles.

Wat als wil wisselen van docent?
Soms wil jij overstappen naar een andere docent. Ook komt het wel eens voor dat een muziekdocent de lespraktijk voor een tijdje stopzet of voorgoed beëindigt. Dan moet je helaas op zoek naar iemand anders om bij verder te gaan met les. Als er zoiets aan de hand is, zal ik je zo goed mogelijk helpen om les bij een nieuwe docent te vinden. Het spreekt vanzelf dat je dan niet opnieuw inschrijfgeld hoeft te betalen.

Vul jouw postcode in. Dan zie je meteen welke lessen wij aanbieden bij jou in de buurt:

postcode: